ForumßoL | 2o10 | YetkinForumun En BoL Forumu!
Forumdan Yararlanmak İçin Üye Olunuz.
Üye Olduktan Sonra Mailinize Gelen Aktivasyon Linki ile Kulanıcı Adınızı Aktive Edebilirsiniz.

SayGılarımızLa...


Lastiklere Nitrojen Basılması Coolte25
Lastiklere Nitrojen Basılması Coolte26
Lastiklere Nitrojen Basılması Coolte27
ForumßoL | 2o10 | YetkinForumun En BoL Forumu!
Forumdan Yararlanmak İçin Üye Olunuz.
Üye Olduktan Sonra Mailinize Gelen Aktivasyon Linki ile Kulanıcı Adınızı Aktive Edebilirsiniz.

SayGılarımızLa...


Lastiklere Nitrojen Basılması Coolte25
Lastiklere Nitrojen Basılması Coolte26
Lastiklere Nitrojen Basılması Coolte27
ForumßoL | 2o10 | YetkinForumun En BoL Forumu!
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


ForumßoL | 2o10 | YetkinForumun En BoL Forumu!
 
AnasayfaPortalAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Lastiklere Nitrojen Basılması

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
By_Hasan
Admin
Admin
By_Hasan



Başarı Puanı
Canlılık:
Lastiklere Nitrojen Basılması Imgleft125/125Lastiklere Nitrojen Basılması Emptybarbleue  (125/125)
Deneyim:
Lastiklere Nitrojen Basılması Imgleft127/127Lastiklere Nitrojen Basılması Emptybarbleue  (127/127)
Tecrübe:
Lastiklere Nitrojen Basılması Imgleft126/126Lastiklere Nitrojen Basılması Emptybarbleue  (126/126)

Lastiklere Nitrojen Basılması Empty
MesajKonu: Lastiklere Nitrojen Basılması   Lastiklere Nitrojen Basılması EmptySalı 24 Mart 2009, 11:20 am

Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.

Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır

Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor ve yaptığınız fren daha etkili oluyor

Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor

Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.

Çevreye zararı yok.

Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatarak bir nevi bakımını yapar ve sürüş güvenliğini arttırır.

Hava oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfuz eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3 kat daha yavaş basınç kaybeder. (Lastik patlamalarında ani boşalma olmaz.) Sonuç olarak lastiklere şimdiki sıklıkla hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder.

Otobüs ve kamyon gibi ağır tonajlı uzun yol vasıtalarında, Formula 1 yarışlarında ve hız rekoru denemeleri gibi olağan dişi olaylarda nitrojenin oksijene tercih edilmesi, nitrojenin faydalarına iyi birer örnektir.

Nitrojen daha hafif olduğundan %2 civarı yakıt tasarrufu yapar ve lastik ömrünü %30-35 arası uzatıyor
__________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Lastiklere Nitrojen Basılması
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ForumßoL | 2o10 | YetkinForumun En BoL Forumu! :: Motorlu Araç Dünyası :: Teknik Bilgiler-
Buraya geçin: